سفارش تبلیغ
صبا ویژن

غزل باران
 
لینک دوستان

شبیه مژده ی یک روز عیدی

که از دنیای رؤیاها رسیدی

 

و چشمانت دو یاقوت سیاهند

خودت مانند یک شعر سپیدی

 

برای شاعرت هرلحظه، هر جا

از آن باغ نگاهت سیب چیدی

 

و شاعر با خودش می گفت هر بار

برای من خیالی بس بعیدی

 

اگر حوّا نبودی پس چگونه

تو از او آدمی نو آفریدی؟!

*  *  *

من از اندیشه ات تا صبح بیدار

تو اما خواب ما را هم ندیدی!


[ جمعه 92/5/18 ] [ 6:6 عصر ] [ احمد حاجبی ] [ نظرات () ]

 

  با آنکه ششمین روز از ماه مرداد را پشت سر می گذاریم اما هنوز حقوق تیرماه فرهنگیان سراسر کشور پرداخت نشده است.

در تاریخ 17 تیر ماه امسال جناب آقای وحید کیارش ،معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از افزایش حقوق فرهنگیان بر اساس دستور رییس جمهور خبر داد.طبق گفته ی آقای کیارش، رییس جمهور در جریان برگزاری مراسم افتتاحیه اجلاس رؤسای آموزش و پرورش کشور، در خصوص افزایش حقوق فرهنگیان قول مساعد دادند و با دستور وزیر ، این افزایش حقوق ابلاغ و با حقوق تیرماه پرداخت می شود.

پس از این دستور ادارات آموزش پرورش سراسر کشور ،احکام جدید فرهنگیان را صادر و در سایت ادارات خود قرار دادند؛ اما با نزدیک شدن به اواخر تیرماه و موعد پرداخت حقوق، به یک باره این احکام از سایت ادارات برداشته شدو اکنون با گذشت شش روز از مرداد ماه نه تنها حقوق جدید واریز نشده بلکه خبری از همان حقوق قبلی هم نیست! اکنون از گوشه و کنار زمزمه هایی مبنی بر غیرکارشناسی بودن این افزایش حقوق و عدم توانایی دولت در پرداخت آن به گوش می رسد.

مع الوصف چند پرسش ذهن نگارنده را به خود مشغول داشته است:

آیا رییس جمهور محترم متوجه هزینه های چنین دستوری نبوده اند و تحت تاثیر اجلاس روسای آموزش و پرورش چنین دستوری صادر فرموده اند؟بالفرض که رییس جمهور در جلسه حرفی زده باشد ، مشاوران ایشان و مسوولین آموزش و پرورش چرا بار مالی چنین دستوری را کارشناسی نکرده و بلافاصله احکام جدید را صادر کرده اند که حالا اینگونه در تامین بودجه ی پرداخت آن درمانده شوند؟ 

فرهنگیان که به همان حقوق ناچیز خود راضی بودند حال چرا با این هزینه های کمرشکن و قرار داشتن در ایام ماه مبارک رمضان ، با وجود گذشت شش روز از ماه جدید همان حقوق سابقشان پرداخت نمی شود؟!آیا مسوولین گرامی می خواهند میزان تحمل فرهنگیان صبور روزه دار را بسنجند؟!

صدور چنین مصوبه ای با این حجم عظیم بار مالی آن هم در فاصله ی کمتر از دو هفته مانده به پایان عمر دولت چه توجیهی می تواند داشته باشد؟آیا این شائبه را تقویت نمی کند که دولت می خواهدتمام هزینه های چنین دستوری را به دوش دولت بعدی بیندازد؟ چرا چنین تصمیمی در هنگام ارائه ی بودجه به مجلس اتخاذ نشده است که این افزایش با طی مسیرقانونی خود در فروردین ماه پرداخت شود؟

از هر زاویه که به موضوع بنگریم یک امر کاملا آشکار است و آن اتخاذ تصمیمی خلق الساعه و بدون پیش بینی و برنامه ریزی دقیق در وزارت خانه ای است که قرار است طبق سند تحول بنیادین ، جزئی ترین امور آن کاملا حساب شده باشد.امیدواریم اجرای سایر برنامه ها در آموزش و پرورش مانند این مورد شتابزده و بدون برنامه ریزی مناسب  نباشد، انشاءالله


[ یکشنبه 92/5/6 ] [ 9:2 صبح ] [ احمد حاجبی ] [ نظرات () ]


.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 8
کل بازدیدها: 133800